Közel negyven év után megszűnik az Air Berlin légitársaság. A cég egyik utolsó gépe pénteken egy órás késéssel érkezett a német fővárosba. A pilóta a leszállás előtt még tett egy tiszteletkört Berlin fölött.
Azért nem ez volt a legutolsó gép, mert az Air Berlin egyik utasszállítója egy hete Izlandon vesztegel. A csődben lévő légitársaság nem tudott fizetni a repülőtér üzemeltetőjének, így a gép nem kapott felszállási engedélyt.
Az Air Berlin megszűnésével 250 járat esik ki a napi forgalomból.
A 8 ezer embert foglalkoztató Air Berlin a Lufthansa után a második legnagyobb német légitársaság volt. 1979 óta több mint fél milliárd embert utaztatott a világban. A cég augusztus közepén fizetésképtelenné vált, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem finanszírozza tovább az évek óta halmozódó veszteséget.
Az Air Berlint feldarabolják és a hírek szerint elosztják három versenytárs, a Lufthansa, az Easyjet és a Condor között. A cég legnagyobb része, 78 gép a személyzettel és a járatok közlekedéséhez szükséges leszállási jogokkal együtt a Lufthansa diszkont légitársaságához, az Eurowingshez kerül. Ezzel nagyjából 7 százalékkal növekedik majd a német légi személyszállítási piac 34 százalékát uraló Lufthansa piaci részesedése, amihez a társaság várakozása szerint meg lehet szerezni a versenyhatóság engedélyét.
A brit Easyjet 40 millió euróért huszonöt A-320-as gépet vesz át az Air Berlintől, illetve a leszállási és felszállási jogokat a berlini Tegel repülőtérre. Az Easyjet 1000 alkalmazottnak kínál munkát.
A Condor légitársaság egyelőre csak érdeklődőnek számít.
Nyitókép: Hannibal Hanschke/Reuters