A Nielsen adatai alapján kilenc égetett szeszes ital összesített kiskereskedelmi forgalma ugyanis meghaladta a 80 milliárd forintot tavaly szeptember és idén augusztus között. Az égetett szeszek eladásának értékbeli megoszlásában 26 százalékkal a gyomorkeserűk állnak az élen, megelőzve a vodkát (25 százalék) és a pálinkát (17) - írja a Világgazdaság.
A vizsgált időszakban a gyomorkeserűk népszerűsége nőtt meg a leginkább, az értékesítésükből származó bevétel a 21 milliárd forintot is túllépte, ami éves alapon 12 százalékos növekedés. Mennyiségét tekintve is komoly forgalo ez, hiszen több mint 44 ezer hektoliternyi fogyott ezekből a szeszes italokból, ami éves összevetésben 7 százalékos növekedésnek felel meg.
A kiszerelések közül év közben a félliteres változat a legnépszerűbb, de karácsonykor arányaiban többen vesznek a hét deciliteresekből. A legtöbb gyomorkeserű a 2500 négyzetméter feletti hipermarketekben és az 50 négyzetméter alatt kisboltokban fogy (36 és 21 százalék).