Per nélkül megállapodott a kormány az M4-es autópálya 2015-ben leállított építkezését kivitelező cégekkel, többek közt Simicska Lajos Közgép Zrt-jével - írja a Világgazdaság. A megállapodás értelmében a kormány nem fizet kártérítést a felbontott szerződések miatt, de megtérítette a már elvégzett munkát és a helyszínre szállított anyagok költségét, összesen 45 milliárd forintot.
A beruházást kartellgyanúra hivatkozva állították le 2015 tavaszán, a Simicska Lajos és a Fidesz közötti végleges szakítást jelentő G-nap után. A kormánnyal és Orbán Viktorral korábban nagyon közeli kapcsolatot ápoló Simicska fő építőipari cége, a Közgép Zrt. egy konzorcium részeként kezdte el építeni az autópályát, amelynek a Colas, a Strabag , a Swietelsky és az A-Híd volt még tagja. A beruházás nagyjából 70 százalékban készen is volt, mikor a kormány leállította az építkezést. A Közgép megtámadta a döntést.
A félbehagyott M4-es a Simicska-Orbán szakítás amolyan fura emlékműve lett. A beruházást a szakítás előtt a kormány még védte az indokolatlanul drágának tűnő beruházást, a G-nap után viszont Lázár János már arról beszélt, gyanúsnak tarja a kormány, hogy az Alföldön miért kerül négymilliárd forintba egy kilométer autópálya.
Az M4-es építését azóta újra elkezdték, igaz, az már nem autópálya lesz, hanem gyorsforgalmi út, és nem a Közgép konzorciuma építi, hanem a Mészáros Lőrinc köreihez tartozó Szijj László cégei, a Duna Aszfalt és a Hódút Kft. építheti meg.