54 tűzifahirdetést kellett leszedni a Jófogásról a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal ellenőrzését követően, konkrétan az ellenőrzött hirdetések 70 százaléka nem volt rendben – derül ki a Nébih közelményéből.
A necces hirdetések magas arányából arra lehet következtetni, hogy jelenleg az internetes hirdetések jelentős részében a megvételre kínált tűzifa vélhetően illegális eredetű vagy a hirdetők a vásárlók megkárosításával igyekeznek azt értékesíteni.
A Nébih folyamatosan ellenőrzi az online tűzifahirdetéseket: ezekben az esetekben a legnehezebb ugyanis azonosítani a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartalmát, így a vásárlók jogos panaszának érvényesítése akadályokba ütközhet. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta.
Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih javaslatára az oldal üzemeltetői törölték a hirdetéseket.
A biztonságos online tűzifa vásárlásáról további információkat találhatnak a Nébih honlapján.
Mondja el véleményét az Index tematikus Facebook-oldalán! Csatlakozzon