Index Vakbarát Hírportál

Dőlt a közpénz Schmidt Mária és Habony Árpád médiacégeihez tavaly

2018. február 22., csütörtök 13:23 | aznap frissítve

Tavaly egyáltalán nem volt szűkmarkú a magyar állam a Fidesz-közeli médiacégeknél elköltött pénzek tekintetében: a 24.hu a KANTAR Media AdexSpot adatbázisa alapján kiszámolta, hogy 2017-ben

A számítás a listaáron kalkulált adat a barterügyleteket, azaz a médiacégek médián belüli hirdetési költéseit nem tartalmazza.

A cikkből kiderül, hogy a Figyelő egyik legnagyobb hirdetője a Miniszerelnökség volt, ami 202 millió forint értékben vásárolhatott reklámhelyet listaáron számítva. Az állami Szerencsejáték Zrt. 89 millió forintot, a Magyar Villamos Művek (MVM) pedig 68 millió forintot hagyhatott a cégnél. A Figyelő esetében nem állnak rendelkezésre hivatalos olvasottsági adatok, így az állami cégek úgy hagynak egy csomó pénzt a lap kiadójánál, hogy nem tudhatják, hogy a reklámjaik pontenciálisan hány embert érnek el.

Ugyanezek a hirdetők a Habonyék cégénél is eléggé aktívak voltak: a Miniszterelnökség 1,5 milliárd, a Szerencsejáték Zrt. 916 millió, az MVM pedig több mint 200 millió forint listaárú hirdetési helyet vásárolt a Modern Media Groupnál.

A cikkből az is kiderül, hogy a Puch László volt MSZP-pénztárnok XXI. Század Média Kft.-je által kiadott Vasárnapi Hírek című hetilapnál is elég sok pénzt költ az állam reklámra, konkrétan a lap bevételeinek 37 százaléka származott állami forrásból.

A teljes hazai folyóiratpiac - amibe a hetilapok és a magazinok is beleszámítanak - összes reklámbevételének 14 százaléka származott közpénzből, 41 milliárdból 5,9 milliárdot tette ki az állami hirdetési bevétel.

A Kantar Media adatbázisa alapján a legnagyobb magyarországi hirdető ezen a piacon a Miniszterelnökség volt, ami 1,8 milliárd forintért hirdetett a folyóiratpiacon. A két legnagyobb magyar kereskedelmi hirdető, a Spar és a Lidl összesen sem hirdetett ennyit (760 és 635 millió forintért reklámoztak tavaly ezen a piacon. A Miniszterelnökséghez hasonlóan nagy hirdetőnek számít a Szerencsejáték Zrt., ami 1,3 milliárdot költött itt reklámokra tavaly.

Csatlakozzon az Index tematikus Facebook-oldalához, és moderált körülmények között beszélgethet róla.

Rovatok