61 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA 2017-es pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 14 százalékos növekedést jelent. A budapesti, budaörsi , illetve a tavaly júniusban megnyílt soroksári IKEA áruházakban több mint 5,5 millió látogató fordult meg, ebből 3,1 millió ember valamit vásárolt is, átlagosan 18 300 forint értékben - derül ki a cég közleményéből.
Magyarország így világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik. Hasonló növekedés a 29 ország közül pusztán 8 esetében volt tapasztalható: Ausztráliában (20 százalék), Portugáliában (17 százalék), Romániában (16 százalék), Kínában (15 százalék), Lengyelországban (11 százalék), Írországban (10 százalék), Horvátországban (10 százalék).
2018. január második felétől az IKEA bevezette online vásárlás esetén az országos házhoz szállítás szolgáltatást, és a Hvg.hu értesülése szerint a szállításai díjak csökkentésére lehet számítani. Ezzel elsősorban a vidéki vásárlók járnak jól. Szintén újdonság, hogy lehetőség lesz majd a kisebb méretű cikkek olcsóbb kiszállítását lehetővé tévő csomagküldő szolgáltatás választására is.