A floridai iskolai lövöldözés után egyre több cég hátrál ki a megállapodásból, amit korábban az amerikai fegyverlobbi legbefolyásosabb szervezetével, a National Rifle Associationnel (NRA-val) kötött – írja a CNN. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a társaságok megszüntetik az NRA-tagok számára nyújtott többletszolgáltatásaikat, vagyis kevésbé éri meg tagnak lenni.
A hullám kezdete óta már több mint egy tucat cég mondta azt, hogy visszavesz az NRA-soknak adott kedvezményeiből, a szervezet erre úgy reagált, hogy ez a "politikai és civil gyávaság egy szégyenteljes megnyilvánulása". A megállapodásokat visszamondta többek közt a Symantec, a First National Bank of Omaha, a MetLife, az Avis és a Delta Airlines.
A cégek persze nem humanista elköteleződésből csinálják ezt, hiszen akkor korábban sem nyújtottak volna plusz szolgáltatásokat a fegyverlobbinak. Egyszerűen arról van szó, hogy a közvélemény nagyobb része kezd elfordulni az NRA-tól. A márciusban esedékes fegyverellenes diáktüntetést már számos híresség és márka is támogatja (vannak, akik pénzzel is), így mostanában sokkal jobban mutat egy vállalat arculatának szempontjából, ha ezen az oldalon mutatkozik, vagy legalábbis semleges marad.