A Gazdasági Versenyhivatal 78 millió forintra bírságolta a Telenort, mert jogsértőnek ítélte a a cég reklámját, amelyben 9 Ft/perces csomagját "a tárgyilagosságot mellőzve" hasonlította össze saját opciójának és a Vodafone Tuti tarifacsomagjának árát 2016 októberétől 2017 februárjáig – derül ki a GVH hétfői közleményéből.
A Telenor rádióreklámjában és dinamikus banneren is futtatta a problémásnak talált reklámot. A GVH úgy ítélte meg, hogy a fenti két reklámeszköz a kampány közvetve felismerhetővé tette a Vodafone-t és annak (19 Ft-os percdíjat tartalmazó tarifacsomagra vonatkozó) ajánlatát, így ezen két eszköz mindenképpen összehasonlító reklámnak minősül a versenytörvény rendelkezése alapján.
A többi, szintén vizsgált reklámeszköz esetében a GVH arra a következtetésre jutott, hogy a fenti feltételek teljesülése kétséges volt, ezért ezekkel összefüggésben megszüntette az eljárást. A rádióreklám és a dinamikus banner esetében viszont megállapította, hogy a Telenor a tárgyilagosságot nélkülözve hasonlította össze saját, előfizetéshez kötött opciója és az önállóan elérhető Vodafone Tuti tarifacsomag árát. A két ajánlat ugyanis – a csomagok jellemzőinek különbségei miatt – nem vethető össze objektíven a reklámokban látható/hallható módon, pusztán a percdíjat kiemelve. A Telenor ajánlatának percdíja ugyanis (időben, felhasználásában, előfeltételeiben, valamint tartalmában is) korlátozott volt a versenytárs termékéhez képest.
A GVH szerint nem lehet tárgyilagos egy összehasonlítás, amelyben az egyik (perc)díj önmagában, korlátozás és feltételek nélkül érhető el (mivel tarifacsomagról van szó), a másik (perc)díj viszont korlátozott és előfeltételektől függ (mivel perccsomagról van szó). Az ilyen, eltérő felhasználói helyzetekre vetített és szubjektív összehasonlítás révén a fogyasztó nem kap reális, torzítatlan képet a két ajánlat közti különbségről és egy esetleges árelőnyről.
A GVH ebben az ügyben is új bírságközleményét alkalmazta a bírság meghatározásakor. A bírság alapösszegét mintegy 50 százalékkal növelte, mivel a Telenor ellen az elmúlt 10 évben több, elmarasztaló döntés is született hasonló magatartások miatt.
A GVH döntésére később reagált a Telenor is. A cég közölte, hogy szerintük a GVH által kifogásolt kampányban is "különös figyelmet fordítottak az ügyfelek részletes, pontos és jogszerű tájékoztatására", és hogy a kedvező díjcsomagról való tájékoztatás "az egészséges piaci verseny velejárója". Éppen ezért a Telenor megvizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal döntését és a felülvizsgálat jogi lehetőségeit.