28 európai ország akadálymentes elérésére alapozta kapacitásait a brit Jaguar Land Rover. Ám üzleti modellje összeomlott, immár megkezdte a leépítéseket.
Bár nem a brit autóipar a legnagyobb vesztese a Brexitnek, hiszen a londoni City pénzügyi cégei, vagy az uniós hivataloknak irodát adó ingatlan-vállalkozások biztosan rosszabbul jártak, de a leépítések az autóiparban is megkezdődtek.
Az Egyesült Királyság legnagyobb autógyártója, a Jaguar Land Rover is a Brexitre hivatkozva válik meg ezer munkavállalójától.
Az indiai Tata Motors tulajdonában álló cég 40 ezer munkavállalót foglalkoztat az Egyesült Királyságban, akik évente több mint 500 ezer járművet gyártanak – írja a CNN. Ralf Speth, a Jaguar vezérigazgatója már korábban jelezte, egy interjúban, hogy a cége a Brexittel egyszerűen nem tudott mit kezdeni,
A gyártók ugyanis arra építették fel a kapacitásaikat, hogy szabad, akadálymentes, 28 európai országot elérő kereskedelemre támaszkodhatnak, mind a beszerzéseikben, mind az értékesítéseikben.
A Jaguar Land Rover brit eladásai azonban márciusban 26 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.
Az Egyesült Királyság teljes autógyártó szektorának több mint 800 ezer munkavállalója van, a Brexit számukra szinte kezelhetetlen kockázatot jelent, a leépítések ugyanis biztosan folytatódni fognak.