A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése alapján a Netpincér vállalta, hogy módosítja az éttermekkel kötött szerződéseit. Az éttermeknek így nem kell majd ugyanolyan áron adniuk az ételeiket a nem online rendelési felületeken (pl. a telefonos megrendelések esetén), mint a Netpincéren – derül ki a hivatal közleményéből.
A GVH azért indított eljárást a Netpincér üzemeltetője ellen, mert a vállalkozás előírta, hogy az éttermek kötelesek szolgáltatásaikat a Netpincéren ugyanolyan kondíciókkal (pl. árakkal, kedvezményekkel, kiszállítási feltételekkel) kínálni, mint a saját értékesítési csatornáikon (honlapon, telefonos megrendeléskor, szórólapjaikon).
Bár a kikötés nem terjedt ki a Netpincér versenytársain keresztül érkező megrendelésekre, a gyakorlatban a GVH azt tapasztalta, hogy mindenhol ugyanannyiért árulták az éttermek az ételeiket. Az éttermeknek ugyanis nem állt érdekükben, hogy más közvetítő portálokon a saját áraiknál olcsóbban kínálják szolgáltatásaikat, mert attól tartanak, hogy a fogyasztók elpártolnak tőlük, és inkább – a jutalékfizetési kötelezettség miatt az éttermek számára saját csatornáiknál költségesebb – közvetítőkön keresztüli megrendelést választják.
A GVH a verseny erősödését várja a vállalás eredményeként a házhozszállítási szolgáltatások tekintetében, különösen a közvetítők közötti versenyt illetően. A Hivatal jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki.