"Ki tudja? Talán a nigériai 2Rule és a magyar 2 Rule együtt a legnagyobb magyar-afrikai divatsztori lehetne. A ruhák szeretetet hozhatnak és egységet is teremthetnek" - ezt a nigériai ruhamárka, a 2Rule írta ki hétfőn Facebookra Mészáros Lőrinc új ruhamárkájára utalva. (A poszt eredeti verziójában következetesen hungray-nek volt írva Magyarország angolul, de aztán javították).
Mészáros Lőrinc a Magyar Sportmárka Zrt.-t tavaly decemberben alapította meg Szélesi Ágnessel, aki a novemberben még ideiglenesen kapitánykodó Szélesi Zoltán felesége. A márkanevet már levédették. Korábban azt írtuk, még nem lehet biztosan tudni, de esélyes hogy a Puskás Akadémia már ilyen márkájú mezekben fog játszani hamarosan, a jelenlegi Adidas mezek helyett. Télen arról is lehetett már hallani, hogy a magyar válogatottaknak is a beszállítója lesz az újonnan alapított cég, ez a nem titkolt terv. A 2Rule angolul azt jelenti, hogy "uralkodni", de ha kiejtjük, azonnal látjuk, ez nem más, mint a turul.
A nigériai 2Rule-ról először a 444 írt bővebben: ez nem egy sportmárka, inkább lazább, színesebb ruhákat forgalmaznak a közösségi médiás posztjaik alapján. A 2Rule indulását követően Kővári Ágnes, a Magyar Sportmárka Zrt. vezérigazgatója a Magyar Időknek azt mondta, "a nyár közepén bemutatkozó új magyar sportszermárka, a 2rule és az ahhoz kapcsolódó termékkínálat kialakítása július végén fejeződik be, a nyilvánosságra került jelkép nem a végleges változat, így arról több szempontból alaptalanul fogalmazott meg vádakat az ellenzéki média."
Kővári politikai színezetű rágalmakról, elferdített tényekről és rosszindulatú plágiumvádakról beszélt, a nigériai 2Rule-ról pedig azt mondta,
évekkel ezelőtt megszűnt az említett vállalkozás, hat éve semmilyen forgalmat nem bonyolítanak az afrikai országban, nemzetközi értékesítést pedig soha nem folytattak.
Kővári állítását egy gyors google-ös keresés alapján egyébként sem megerősíteni, sem cáfolni nem lehet igazán, az egész nigériai 2Rule elég fura, ugyanis honlapjuk például nincsen, viszont van egy blogjuk egy darab poszttal a 2012/13-as kollekcióról, Facebookon és Instagramon pedig folyamatos az aktivitásuk, bár nem posztolnak nagyon gyakran és elég kevesen követik őket.
A csaknem 900 ezer Facebook-lájkolóval rendelkező nigériai webshopon, a Yaoota.com-on elérhetőek a ruháik, bár a cikk írásának időpontjában csak 8 darab terméket lehet ott megvásárolni.