Július 1-től nagyobb biztonságban érezhetik magukat az utazási irodák ügyfelei – mondta Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) kommunikációs vezetője az M1-en. Az új fejlemény, hogy két pillérre bomlik az utazásszervezők kötelező vagyoni biztosítéka: elkülönítik a befizetett előlegek, részvételi díjak visszafizetésére felhasználható részt. Így csőd esetén jobb eséllyel kaphatják vissza a pénzüket az utasok.
Az utazásszervezőknek eddig is kellett biztosítékot letenni, illetve biztosítást kötni arra az esetre, ha fizetésképtelenek lennének. Az utazási irodák csődjekor azonban elsősorban a külföldön rekedt utasok hazaszállítása volt a figyelem középpontjában, arról általában nem gondoskodtak, hogy a már befizetett részvételi díjakat is vissza tudják fizetni.
Ez a rendszer válik biztonságosabbá - hangsúlyozta. A biztosítékok meglétéről tájékoztatni kell az utasokat még a szerződés megkötése előtt. Az utazási irodák működési engedélyt is csak akkor kapnak, ha eleget tesznek a feltételeknek, az engedély meglétét az interneten ellenőrizni lehet - jelezte Lambert.