Jövőre belépnek az online kereskedelem területére, franchise-ban terjeszkednének tovább, és lefaragnák az alkalmazottak óriási fluktuációját a Sparnál – derül ki az interjúból, amit a Világgazdaság készített Heiszler Gabriellával, az üzletlánc ügyvezető igazgatójával.
A Sparnál egy év alatt 8,9 százalékkal 562,5 milliárd forintra nőtt az értékesítés 2017-re, vagyis a cég nem panaszkodhat a forgalomra, de a munkaerőhiány azért nehezíti a helyzetét. Heiszler azt mondta, a szakképzett eladótól kezdve a hentesen át a logisztikusig, teherautó-sofőrig mindenből hiány van, a fluktuáció pedig magas a kiskereskedelemben. A Sparnál 2016 volt a mélypont 39 százalékkal, ezt tavaly 32-re sikerült leszorítani, a céljuk, hogy 2018-ban már csak 28 százalék legyen. "A megtartás az új toborzás", mondta ennek kapcsán az ügyvezető igazgató.
Heiszler szerint az üzletek számának növelésére a jövőben a franchise-rendszer ad lehetőséget. Ezek az üzletek alkotják a legdinamikusabban fejlődő szegmenst, ma még csak a bruttó árbevétel 6 százalékát hozzák, az a céljuk, hogy a következő öt-hat évben ez a mutató kússzon fel 15 százalékra.
A Spar úgy tervezi, 2019 első negyedévében beindítja a webáruházát, első lépésben Budapestre és környékére koncentrálva. Arra számítanak, nagy sláger lesz az üdítő, a mosópor és a pelenka.