Csődvédelmet kért a buszgyártó Ikarus Egyedi Kft. – jelentette be a cég hétfőn délelőtt. A vállalat közleménye szerint az Ikarus Egyedi már egy ideje fizetési nehézségekkel küzd. Ahogy olvasható: „A csődeljárás legfőbb célja, hogy a társaság működését reorganizálják és fizetőképessége helyreállításra kerüljön. Egyben szeretné megköszönni partnereinek és munkavállalóinak eddigi türelmét és együttműködését."
Az Ikarus Egyedi azt is kéri, hogy a kormány minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek, és vegyen részt a reorganizáció folyamatában.
Ez azért fontos, mert a stratégiailag kiemelt cégek csődeljárását csak az állami felszámolócég, a Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft. vezetheti, a cég élére pedig állami vagyonfelügyelőt kell kinevezni.
Az Ikarus Egyedi, amely korábban Mabi-Bus néven működött, már egy ideje nehézségekkel küzd, de a cég sokat remélt a kormányzat buszgyártás felvirágoztatásáról szőtt terveitől. A cég tulajdonosa, Mészáros Csaba volt például az egyik a két cégvezetőből, akik mellett Varga Mihály pénzügyminiszter tavaly bejelentette a kormány buszgyártási stratégiáját.
Az Ikarus Egyedi tavaly februárban egy nagyobb megrendelést is elnyert, 180 busz legyártására szerződött a Volán Busszal, amelyből nagyjából 30 buszt átvett volna a tervek szerint a BKV. A cég hitelt is kapott a gyártásra az MKB Banktól, és fölvettek embereket a teljesítésre, ennek ellenére eddig csak pár buszt sikerült szállítani, a teljesítési határidőből kicsúszott a cég. A szerződés ennek ellenére még érvényben van, bár a csődeljárásra hivatkozva valószínűleg fel fogja azt mondani a Volán.
Az Ikarus Egyedi nem utódcége az Ikarus buszgyárnak, a név birtoklásáról pedig jogvitában van a Széles Gábor-féle Műszertechnika Holdinggal.