A BKV Igazgatóságának döntése alapján a BKV eláll attól a két szerződéstől, amit a hétfőn csődöt jelentő Ikarusz Egyedi Kft.-vel, valamint az Ikarus Egyedi Kft.-vel és a Volánbusszal kötöttek - derül ki a BKV közleményéből.
Az első szerződés 180 darab Modulo M168d típusú csuklós autóbusz legyártására vonatkozott, amiből 30 darabot vett volna át a BKV. A 30 buszból a BKV 10-et megkapott. A 10 buszra vonatkozóan a BKV felül akarja vizsgálni a szerződést, a maradék buszokra vonatkozóan viszont a cég szerződést bont, tehát nem tartanak már igényt ezekre a járművekre.
Az Ikarus Egyedi nem utódcége az Ikarus buszgyárnak, a név birtoklásáról pedig jogvitában van a Széles Gábor-féle Műszertechnika Holdinggal.
Az Ikarus Egyedi, amely korábban Mabi-Bus néven működött, már egy ideje nehézségekkel küzd, de a cég sokat remélt a kormányzat buszgyártás felvirágoztatásáról szőtt terveitől. A cég tulajdonosa, Mészáros Csaba volt például az egyik a két cégvezetőből, akik mellett Varga Mihály pénzügyminiszter tavaly bejelentette a kormány buszgyártási stratégiáját .