A Mattel játékgyártó második negyedévi eredményei csalódást okoztak, költségcsökkentés, leépítések, üzemeladások következhetnek.
A 28 ezer embert foglalkoztató amerikai Mattel 1945 óta tartó történetének egyik legsúlyosabb válságát éli. A leginkább talán a Barbie-babákról és a matchbox kisautókról ismert cég forgalma apad, vesztesége viszont nő.
A szerdai New York-i tőzsdezárás után a cég azt közölte, hogy a június végével záródott negyedévben a Mattel bevétele éves összevetésben 13,7 százalékkal, 840,7 millió dollárra csappant, vagyis kisebb lett az elemzői várakozások átlagánál. A cég vesztesége viszont 240 millió dollárra, részvényenként 70 centre duzzadt, amely meghaladta a prognózisokat.
A vállalat részvényének árfolyama 9 százalékos mínuszba került a tőzsdeidőn túli elektronikus kereskedésben.
A Mattel a folyamatosan gyenge eladások miatt már jó ideje próbálkozik a megújulással. Áprilisban vezérigazgatót váltott, megnyert magának az izraeli-amerikai sztármenedzsert, az egykori szörfbajnok Ynon Kreizt, most pedig bejelentette, hogy