Debrecen-Miskolc döntő volt lényegében az új BMW-gyárért, a borsodi megyeszékhely a reptér hiánya miatt veszített. Ezt maga Miskolc városa kommunikálja hivatalosan, miután kedden végigsöpört a sajtón a hír, hogy több éves tárgyalások után sikerült Magyarországra hozni a BMW-t.
A Suzuki, Opel, Audi, Mercedes után a BMW lesz az ötödik nagy magyarországi autógyár. A kormány 14 hónapja tárgyalt a BMW-vel, amely több európai várost is megvizsgált lehetséges helyszínként. Hogy a német gyártó hozzánk jöjjön, a hírek szerint Szlovákiával és Romániával voltunk főleg versenyben. Magyarországon belül is több város szerette volna, hogy náluk épüljön még a gyár.
A döntés után a debreceni polgármester arról beszélt, hogy a BMW és a város együttműködése „Debrecent teljes egészében dinamizálni fogja”, és a település jövőjéről alkotott elképzeléseket is újra kell gondolni. A BMW közleménye azt emelte ki, hogy a város infrastruktúrája, logisztikai kapcsolatai és a BMW meglévő beszállítói hálózatának elhelyezkedése miatt esett Debrecenre a választásuk, de a környék szakképzett munkaereje is jelentős előny volt a helyszín kiválasztáskor.
Hogy kivel szemben, az Miskolc városának kedd délutáni közleményéből tudható: eszerint a borsodi megyeszékhely volt még legtovább versenyben a BMW kegyeiért.
Miskolc hosszú tárgyalássorozat után, több potenciális város közül végül Debrecennel maradt versenyben a BMW hazai gyártelepítési helyszíne kapcsán. A tárgyalások alatt örömmel tapasztaltuk, hogy a magas nemzetközi elvárásoknak, amelyek egy ilyen multiberuházáshoz szükségesek, Miskolc mindenben megfelelt
– írják. Egyet kivéve, teszik hozzá:
a nemzetközi repülőtér igényét, amit a német beruházók kiváltképp súlyponti feltételnek tartottak. Debrecen esetében ez adott volt, a BMW így a nemzetközi repülőtérrel rendelkező várost választotta.
A BMW több mint egymilliárd euróért, vagyis több mint 320 milliárd forintért fejleszt majd a városban, és már a beruházás elején több mint ezer új munkahelyet hoz majd a hajdú-bihari megyeszékhelyre.