A BMW egymilliárd eurós debreceni beruházása körülbelül ugyanekkora mértékű beruházásokat vonzhat a térségbe a következő tíz évben – mondta Kósa Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselője az M1 aktuális csatorna csütörtök reggeli műsorában.
Kósa kezdeményezte, hogy a térség önkormányzati vezetői kezdjék meg egy 2050-ig szóló vízió kialakítását, hogy irányítói lehessenek a fejlődésnek, amely a gyárépítés hatásaként tízezer új munkahelyet jelent majd a mintegy négyszázezres agglomerációban. Kósa azt is megemlítette, hogy a helyszínkeresés hajrájában romániai és szlovákiai területekkel mérkőzött Debrecen.
Szerdán az MTI szemléje alapján a román média arról cikkezett, hogy figyelmeztető jel kell legyen a román döntéshozók számára, hogy újabb nagyberuházást vesztett Románia, miután a BMW Debrecent választotta.
A Ziarul Financiar című gazdasági-pénzügyi napilap szerint a német beruházó rövid listáján Románia is szerepelt, az újság úgy tudja, Déva és Krassó-Szörény megye is szóba jött helyszínként.
Daniel Anghel, a PWC Románia üzleti és befektetői tanácsadó cég járműipari részlegének vezetője a lapnak elmondta: Romániának komolyan kell vennie az autóipari befektetők jelzéseit, hiszen az utóbbi időben az országot már nem veszik számba komoly beruházási célpontként. Emlékeztetett, hogy a Mercedes és az Audi is úgy döntött, Magyarországon bővíti gyártókapacitását. Anghel szerint sokat nyomott a latban a BMW döntésében a debreceni városvezetés professzionalizmusa és helyi fejlesztési stratégiája, valamint Magyarország befektetői politikája.
Úgy vélte, Romániában jól képzett és olcsóbb munkaerő van a járműiparban, mint Magyarországon, de ez már nem elég, hiszen a fejlett infrastruktúra is szükséges ahhoz, hogy a befektetőket meggyőzzék, márpedig ezen a téren a közeljövőben nem látszik lényeges változás Romániában, hiszen az idén is csak mintegy 30 kilométer új autópályát nyitottak meg.
A Mediafax hírügynökség azt írta, hogy Románia újabb lehetőséget szalasztott el, miután 2008-ban és 2018-ban is alulmaradt Magyarországgal szemben, amikor a Mercedes Kecskeméten gyárat nyitott, majd tíz évvel később úgy döntött, hogy ugyanott építi meg második üzemét is.
A Hotnews.ro hírportál elemzésében azt emelte ki, hogy Magyarország harminc éve folyamatosan tesz azért, hogy most az autóipar egyik vezető országa legyen Európában. A portál kiemelte: Romániát csak a Renault és a Ford választotta, de olcsóbb kategóriájú autókat állítanak elő, mint a magyarországi gyártók.
A román média szerint figyelmeztető jel a döntés.
187 · Aug 02, 2018 08:47am Tovább a kommentekhez