Az uniós források elszórásának mintapéldája az az eset, ami miatt a magyar államnak adott esetben másfél milliárd forintot kell majd visszafizetnie, és amiről a 24.hu közölt részletes cikket. Az ügy azért is érdekes, mert ebben nem az EU csalás elleni hivatala indított vizsgálatot, hanem az Innovációs és Technológiai Minisztérium, vagyis a magyar kormány tett feljelentést, ami miatt a NAV nyomoz.
Még 2015-ben történt, hogy egy három cégből álló konzorcium két nagyon fontos projekt végrehajtására kapott 20 millió eurós megbízást. Ebből a pénzből ki kellett volna építeni egy biogáz- és földgáz-cseppfolyósító üzemet, a cseppfolyós gázhoz elosztóállomásokat, kúthálózatot és 20-20 töltőállomást. A konzorcium tagjai az E-Star-Esco Kft. ( 2016. februári névváltás óta Pannon Fuel Kft.), az LNG-Tech Kft. és a One PR Kft. voltak, a projektet pedig a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) koordinálta. A projektre kaptak is 4,9 millió euró, vagyis nagyjából másfél milliárd forint előleget.
A projekt azonban sehogy nem haladt, a konzorcium vezetői ugyanis szanaszét lopták a pénzt.
A pénz jó részét a projektvezető MGKKE elnöke, Domanovszky Henrik szipolyozta ki, aki a konzorcium két tagjában is tulajdonos. Ő és lánya, Andrea különböző megbízási szerződésekkel havi szinten milliókat vettek föl a projektre kapott előlegből. A 24.hu cikke szerint volt olyan hónap, hogy Domanovszky 4-5 millió forintot vitt haza, míg lánya egy összegben 8,8 millió forintot kapott projektmenedzseri feladatok ellátásáért.
Emellett a Pannon Fuel, a cég, amelynek Domanovszky a 100 százalékos tulajdonosa, havi 600 ezer forintért bérelt egy Mercedes Benz V-Klasse típusú autót. Erre három év alatt 21,6 millió forint ment el, miközben, ahogy az a minisztérium feljelentésében szerepel, az autó használata a projekt szempontjából egyáltalán nem volt indokolt. Domanovszky Andrea pedig bevásárlásra használta az uniós előleget, a céges bankkártyával rendszeresen fizetett a Tescóban, a Rossmannban, költött ruhákra, és többször vett föl készpénzt is.
A pénzt ennél klasszikusabban is kiszedték a projektből, például úgy, hogy egy szingapúri cégen keresztül tízszeres áron vettek eszközöket.
LNG Technology Trading Ltd. nevű szingapúri cégtől 7,95 millió euróért rendeltek egy cseppfolyósító berendezést, amit viszont ez a cég mindössze 800 ezer euróért vett egy lengyel vállalattól, vagyis tízszeres áron akarta tovább adni a magyaroknak. A szingapúri cég egyetlen részvényese egy Fong Kok Liong Lawrence nevű úr, de a feljelentés szerint a Pannon Fuel alapítója, Soós Csaba vagy tulajdonosa, Domanovszky Henrik állhat a cég hátterében. Az is elég gyanús, hogy a szingapúri céget húsz nappal azután jegyezték be, hogy az uniós előleget folyósították a magyar konzorciumnak.
Egy észt cég is felbukkan az ügyben, amely egy magyar hátterű máltai cég segítségével váltókat bocsátott ki, hogy bizonyos cseppfolyósítási know how-t vásároljon Domanovszky Henriktől. Ilyen szellemi tulajdonjoga viszont Domanovszkynak nem volt, ami persze nem akadályozta őt meg abban, hogy a váltókból tőkét emeljen a Pannon Fuelnál, így önerőként szerepelt a cég pénzügyeiben, miközben valószínűleg sosem volt mögötte pénz.
Hétfő délután reagált a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület. Reakciójukat változtatás nélkül közöljük:
Az Egyesület, a PAN-LNG és CFB projektben részt vevő tagok számára a 24.hu-n megjelent cikkben ismertetett feljelentés ténye és tartalma hivatalosan nem ismert. Az MGKKE 2018. februárjában a projektek előmozdítása érdekében új elnökséget választott. A szervezet ellenőrző bizottsága az egyesület által vállalt szakmai tevékenységgel kapcsolatban a szükséges vizsgálatot megindította. A projektekben részt vevő tagok azóta is a PAN-LNG és a Clean Fuel Box projektek eredményes megvalósításán dolgoznak. A rendkívüli kihívásokkal és nehézségekkel szembesülő projekt résztvevők mindent megtesznek annak érdekében, hogy a projektek tovább folytatódjanak, és hazánkban is elérhető legyen a környezetbarát cseppfolyósított földgáz üzemanyag (LNG) a tehergépjárművek számára, valamint, hogy az autósok részére a CNG üzemanyag országos lefedettségben álljon rendelkezésre. A projekt tagjai munkát, időt, energiát és saját erőforrásokat nem kímélve hónapok óta további befektetők bevonásával azon dolgoznak, hogy a földgáz üzemű közlekedés hazánkban is sikertörténet lehessen – a felmerülő nehézségek ellenére. Tekintettel arra, hogy folyamatban lévő vizsgálatról van szó, sem az MGKKE, sem a projekt tagok az üggyel kapcsolatban semmilyen véleményt, észrevételt, állásfoglalást nem tesznek.