Index Vakbarát Hírportál

Nem engedi az Európai Bizottság a Siemens és az Alstom egyesülését

2018. november 14., szerda 15:42

Az Európai Bizottság ellenzi a német Siemens AG és francia konkurense, az Alstom SA vasúti üzletágainak egyesülését, mondván, hogy az ellentétes lenne az uniós belső piaci versenyszabályokkal – írja a Politico bennfentes forrásokra hivatkozva.

A cikk szerint a brüsszeli testület október végén levélben közölte kifogásait a felekkel. A névtelenséget kérő illetékesek által ismertetett előzetes állásfoglalás szerint a tervezett fúzió a jelenlegi formájában nem felelne meg az uniós szabályoknak. A két cégnek jelentős változtatásokat kellene tennie, máskülönben Európában gyakorlatilag megszűnne a verseny a vasútépítés és fejlesztés piacán.

Szakértők szerint ezek után nagy esélye van annak, hogy az EU-s versenyhatóságként eljáró bizottság végül nem fogja jóváhagyni a német és a francia kormány által is támogatott fúziót, amelynek célja, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás.

A Siemens és az Alstom ennek ellenére nem adták fel egyesülési terveiket. Mint közölték, készek együttműködni a bizottsággal a jóváhagyás érdekében, és azt remélik, a jövő első felében dűlőre juthatnak. 

Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos )a vele készült interjúnkat itt olvashatja el) nemrégiben arról beszélt, hogy azok a cégek lehetnek sikeresek a világpiaci versenyben, amelyek már otthon, Európában hatékonyabbá, innovatívabbá válnak a riválisaikkal szembeni küzdelemben. Mint mondta, a kontinensnek "nem elkényeztetett kedvencekre van szüksége, akiket mentesítettek a verseny alól". Angela Merkel német kancellár ugyanakkor júniusban leszögezte, hogy az uniós versenyjogi előírások megnehezítik az olyan európai vállalatok létrehozását, amelyek felvehetik a versenyt a kínai óriásvállalatokkal.

A két cég tavaly ősszel állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágaik egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC Corp Ltd. vállalat 35 milliárd dolláros forgalmának.

Rovatok