A Volkswagen dízelbotrányában érintett hazai autótulajai által létrehozott pertársaság átlagosan kétmillió forintos kártérítést vár a cégtől – írja a Világgazdaság.
Surányi Péter, a több ügyvéd által létrehozott szervezet kommunikációját segítő szakújságíró a Világgazdaságnak elmondta, hogy eddig több mint 300-an vették fel a kapcsolatot a pertársasággal. A károsultak jelentkezését továbbra is várják, a per a jövő év második felében indulhat meg. Surányi szerint a kezdeményezés elsődleges célja a német cég által okozott környezetszennyezés kezelése, ezért a magyar államnak is csatlakoznia kellene a pertársasághoz.
Surányi szerint Magyarországra mintegy ötvenezer olyan autót hoztak be, amely a környezetvédelmi besorolása szerint nagy adókedvezményben részesült, miközben az engedélyezetthez képest negyvenszeres károsanyag-kibocsátást produkált. A Volkswagen csoport magyarországi importőre, a Porsche Hungaria Kft. a lappal közölte, a pertársaság becslése szerintük túlzó, a magyar ügyfelek száma 35-40 ezerre tehető.
A Porsche Hungaria közölte, az EA 189 kódú dízelmotorok javítására vonatkozó konkrét műszaki intézkedéseket a német Szövetségi Közlekedési Hatóság teljes mértékben jóváhagyta, azt a magyar közlekedési hatóság is támogatja. A javítás eredményeképpen a cég szerint a kocsik kibocsátási szintje az előírt korlátozások alá csökken. A cég a még hezitálóknak is javasolja a szoftverfrissítés mielőbbi elvégeztetését, ugyanis nem zárható ki, hogy ennek hiányában a hatóságok a későbbiekben korlátozhatják a gépjármű használatát.
Surányi Péter a szoftverfrissítéses javítási megoldást kábításnak és altatásnak tartja. Szerinte erről a német környezetvédelmi minisztérium és a legmagasabb közlekedési szerv is kimondta, hogy semmiféle javulást nem eredményez. "Óva intek mindenkit, hogy ezt az utat válassza" – mondta erről.
(Borítókép: Volkswagen AG autógyár, Wolfsburgban. Fotó: Alexander Koerner / Getty Images Hungary)