Szeptember elején még arról írt a Magyar Idők, hogy az állami beruházó kiválasztotta az előkészítő tervezőt, így két év múlva kezdődhet meg az M0-s hiányzó nyugati szakaszának építése, de egy parlamenti bizottsági módosító alapján ez a projekt csúszik, ugyanis az Ország Szerkezeti Tervből kikerült a Budaörs-Budakeszi-Nagykovácsi-Budapest (II. kerület) közötti szakasz – írja az Mfor.hu.
A szakasz megépítése azért csúszhat, mert még "nem történt meg a részletes szakági tervezése". A tervek szerint a húsz kilométeres hegyvidéki útvonal csaknem fele alagútban fut majd, de lesznek völgyhidak is. Az új pálya a kelet-nyugat irányú forgalomban autózóknak 35 kilométernyi megtakarítást jelentene.
Az M0-s autóút nyugati szektorában 20 kilométer hosszú, kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút épül, amely a Győr felé vezető M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél.
A 10. számú főút és az M1-es autópálya közötti szakaszán a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. az Unitef-83 Zrt., az Utiber Kft. és a Vibracomp Kft. alkotta konzorciumot választotta, a munkát 396 millió forintért vállalták el.
Bár a Budapest és Budaörs közötti szakasz kiesik a tervből, annak része marad a további szakasz, amely északi irányban halad a Solymár-Pilisborosjenő-Üröm-Budapest (III.kerület)-Budakalász (11-es számú főút) nyomvonalon, 7 kilométer hosszan.