A Nemzetközi Autóvadász Közhasznú Egyesülethez (NAKE) bejelentett autólopások alapján készített ministatisztikát a hazánkban ellopott autókról a vezess.hu. Bár a nagyobb számokkal dolgozó ORFK statisztika még nem elérhető, a NAKE adatai az évek folyamán jellemzően hasonló eredményeket hoztak, mint a hivatalos rendőrségi statisztika.
A lopott autók főként alkatrésznek kerülnek felhasználásra, ezért azokat az autókat lopják, amiknek a legnagyobb az alkatrészigénye. A statisztikák azt mutatják, hogy a korábban népszerű 3-as BMW helyét lassan a nyugatról behozott Ford Focusok veszik át, így ez a típus népszerű lett a tolvajok körében is.
A következő modelleket jelentették be a legtöbben a NAKE-nél lopottként:
A márkák szerinti bontásban is a nyugatról frissen behozott autók vannak a legnagyobb veszélyben, hiába van Opelből és Suzukiból a legtöbb, a Volkswagenek mégis felülreprezentáltak a NAKE adatbázisában.
A márkák szerinti bontás a következőképen alakul:
Még mindig Budapest a legveszélyeztetettebb, itt történt a NAKE-hez bejelentett lopások jelentős hányada 2018-ban, 182 elopott járműből 123 itt tűnt el. Budapesten belül azok a kerületek dominálnak, ahonnan könnyű észrevétlenül kivinni a gépjárművet – tehát nincs bekamerázva a terület – és a szétszerelő üzemek is jellemzően a külső kerületekben vannak.
Külön érdekesség, hogy a sokszor már csak hobbiautóként tartott Ladák és Trabantok is veszélyben vannak, mivel ezekhez az autókhoz is egyre nehezebb alkatrészt szerezni.