Az NKM földgáz-szolgáltatójára hivatkozva az utóbbi időszakban több visszaélés történt, ezért felelős energiaszolgáltatóként a fogyasztók vagyonvédelmét szem előtt tartva figyelemfelhívást tesz közzé a Társaság - írja közleményében az NKM Nemzeti Közművek Zrt.
A csalók szükségtelen műszaki beavatkozások elvégzésére kötnek szerződést az NKM ügyfeleivel, majd nem teljesítik a megbízást, kérjük, hogy ilyen esetben hívják ügyfélszolgálatunkat.
Az NKM azt írja, hogy alkalmazottai és megbízottjai külön kérés nélkül kötelesek felmutatni arcképes igazolványukat, ezért ha ez elmarad, az ügyfelek mindig igazoltassák az őket a cég nevében személyesen keresőket. A gázmérőt leolvasó, vagy szerelési munkákat végző alkalmazottaknak nincs felhatalmazásuk arra, hogy készpénzt vegyenek át az ügyfelektől munkájuk során, ugyanis az NKM semmilyen esetben nem végez helyszínen, készpénzben fizetendő munkát. Kiemelten fontos, hogy az ügyfelek karban tartsák telekhatáron belüli vezetékeiket és eszközeiket, de a társaság felhívja a figyelmet arra, hogy a Nemzeti Közművek szerelői helyszíni szerződéseket nem kötnek, az ügyfeleket keresetlenül nem keresik meg.
Az NKM elhatárolódik minden nem hivatalos úton történő megkereséstől és csalási kísérlettől, ezek felderítésében együttműködik a rendőrséggel. Ha a fogyasztó bármilyen gyanús magatartást észlel, kérjük, jelentse be ügyfélszolgálatunk +36 1/20/30/70 474 9999 telefonszámán - írja a cég.