Eljárást folytat a Booking.com-mal szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), miután a weboldal egyes szálláshelyekkel kapcsolatos, valószínűsíthetően sürgető jellegű tájékoztatásai (pl. „Még 32-en nézik”; „Egyvalaki épp azt fontolgatja, hogy ezen a szálláson foglal”) azt a látszatot kelthetik a fogyasztók számára, hogy a szabad helyek rohamosan fogynak, így alkalmasak lehetnek olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási vagy magatartási szabadságát, illetve lehetőségét a megalapozott döntés meghozatalára - derül ki a GVH közleményéből.
A GVH azt is vizsgálja, hogy a Booking.com weboldalon elérhető szállásajánlatok valóban térítésmentesen lemondhatók-e a legtöbb esetben, ahogy a szolgáltatás hirdetéseiben (pl. televíziós reklámokban, hírlevélben) szerepelt, illetve hogy a vállalkozás az „ingyenes lemondás” lehetőségével kapcsolatos tájékoztatást tekintve az elvárható szakmai gondossággal járt-e el, hiszen nem egyértelmű az online portál ellenőrzési rendszerének alkalmassága ezeknek a lehetőségeknek az utánkövetésére.
Szintén az eljárás tárgya, hogy a vállalkozás az elvárható szakmai gondossággal járt-e el a magyarországi szállásadók szállásajánlatainak megjelenítésekor – különösen ami a Széchenyi Pihenő Kártya kiemelt feltüntetését illeti fizetési eszközként –, és nem tesz-e a fogyasztói döntést torzító különbséget az egyes szállásadók hirdetései között.
A brit versenyhivatal a napokban adta hírül, hogy elfogadta hat online szállásközvetítő - köztük a Booking.com - vállalását, mely alapján a jövőben tartózkodni fognak bizonyos kereskedelmi gyakorlatoktól. A brit versenyhatóság kifogásolta a fogyasztók sürgetését, a megtévesztő kedvezeményeket, a rejtett költségeket, és azt is, hogy jutalékokkal befolyásolták a portálokon ajánlott szálláshelyek sorrendjét.