20 százalékot zuhantak a Heinz ketchupot és a Philadelphia krémsajtot gyártó Kraft Heinz részvényei csütörtökön, miután az élelmiszeripar nagyvállalat bejelentett egy 15,4 milliárd dolláros leírást, 12,6 milliárdos veszteséget produkált az előző negyedévben, és azt is most hozták nyilvánosságra, hogy az amerikai pénzügyi felügyelet is vizsgálódik a cégnél a könyvelés és a beszerzéseikre vonatkozó belső ellenőrzési rendszer szabályosságával kapcsolatban – írja a Reuters.
A cég szörnyű eredményeit az elemzők a változó fogyasztási szokásoknak tudják be: az emberek egyre kevesebb feldolgozott ételt esznek, az ilyen ételek egészségesebb alternatíváit választják a boltokban. A leírást a cég a Kraft és az Oscar Mayer márkákon könyvelték el, ami azt jelenti, hogy a cég megítélése szerint ezeknek a márkáknak csökkent a piaci értéke.
A Kraft Foods Group 2015-ben vette meg a Heinz, az egyesülés után a Kraft Heinz lett a világ ötödik legnagyobb élelmiszeripari vállalata. A cég az eredetileg tervezett 63 helyett csak 40 cent negyedéves osztalékot fizet részvényenként, és az ígérték, hogy mindent megtesznek, hogy helyrehozzák a belső rendszereiket, illetve hogy növeljék a bevételeiket.