Nem gondolná az ember, hogy a disznósajt, a kirántotthús és a hurkakolbász országában népszerűsíteni kell a sertéshúst. A kormány viszont gondolná, és el is költ 440 millió forintot, hogy ösztönözze a magyarokat minél több csülök, karaj és sonka elfogyasztására.
Az MTI számolt be róla csütörtökön, hogy Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára sajtótájékoztatón jelentette be, hogy elindult a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány, amelyet az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat.
Feldman kiemelte, hogy az utóbbi években a fogyasztói kampányok, és a fokozatosan bevezetett áfacsökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett. Ez valóban így van, a sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kilogramm volt, 7,7 százalékkal nőtt.
A feltehetőleg nem dietetikus vagy kardiológus végzettségű államtitkár azt is mondta, hogy "a sertéshúsnak kiemelkedő helye van az egészséges táplálkozásban és étrendben, ezért fontos, hogy a magyarok tudatában legyenek annak, hogy a Magyarországon előállított minőségi sertéshúsok hasznos és változatos szerepet töltenek be a magyar családok étrendjében."