Összeolvad a magyar e-kereskedelmi piac két szereplője, a magyar Extreme Digital és a romániai székhelyű Emag, ami a dél-afrikai Naspers csoport tagja.
Az erről szóló megállapodást a két cég már aláírta, és pénteken beadják a Gazdasági Versenyhivatalnak az összeolvadás engedélyezésére vonatkozó kérelmet – jelentette be Várkonyi Balazs, az Extreme Digital alapító-tulajdonosa sajtótájékoztatón csütörtökön.
A két e-kereskedelmi cég összeolvadásával létrejövő új cégben 48 százalékos részesedése lesz az Extreme Digitalnak, 52 százalék az eMAG hazai leányvállalatának.
Az Extreme Digital két magyar vezetője, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula továbbra vezető szerepben marad a cégnél az összeolvadás után. A fúzióval az egyesülő cégek reményei szerint a régió meghatározó kiskereskedelmi vállalata jöhet létre, ami felveheti a versenyt a nagy nemzetközi cégekkel is. Az összeolvadás után a cég központja Budapesten lesz, innen fogják felügyelni a tervezett nemzetközi terjeszkedést.
Ha a versenyhivatal is rábólint az összeolvadásra, a tranzakció zárására és az egyesülésre 2019 harmadik negyedévében kerülhet sor.
Az Enet internetkutató felmérése alapján 2018-ban a magyar online kiskereskedelem forgalma megközelítette 1000 milliárd forintot, aminek nagyjából a felét adták magyar webshopok eladásai.