A személyes adatok fokozottabb védelme miatt rövidesen cserélni kell a vásárlók könyve nyomtatványt, hogy más vásárló ne juthasson hozzá a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokhoz, például névhez, lakcímhez, telefonszámhoz, e-mail-címhez – írta az MTI a Consumer Protection Contact (CP Contact) fogyasztóvédelmi tanácsadó cég felhívása kapcsán.
Az Országgyűlés április 1-jén fogadta el az uniós adatvédelmi előíráshoz kapcsolódó GDPR-salátatörvényt, amely többek között a kereskedelemről szóló törvény vásárlók könyvére vonatkozó rendelkezéseit is módosítja.
A módosítás lényege, hogy
a kereskedőknek a jövőben a bejegyzést követően haladéktalanul el kell távolítaniuk a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt a vásárlók könyvéből annak érdekében, hogy a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokat ne láthassák mások.
Az eltávolított lapokat a kereskedőnek a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően elzártan meg kell őriznie, és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátania. A tanácsadó cég szerint ehhez a legtöbb vásárlói térben új formátumú vásárlók könyve nyomtatványokra lesz szükség.
Továbbra is változatlan előírás marad, hogy az A4 vagy A5 formátumú vásárlók könyvét a kereskedelmi egységekben jól látható helyen, a vásárló számára könnyen elérhető módon kell elhelyezni.