Bár a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény a tengeri és a légi szállítást nem tudja szabályozni, mivel nemzetközi terekben zajlik mindkettő, most a Nemzetközi Tengeri Kereskedelmi Szervezet (IMO) a saját hatáskörén belül tenne lépéseket a hajók károsanyag-kibocsátásának csökkentésére, számolt be a Quartz.
Az IMO még 2018 áprilisában tárta nyilvánosság elé azon terveit, hogy 2050-ig 50 százalékkal visszaszorítanák a tengeri kereskedelem károsanyag-kibocsátását a 2008-as szinthez képest. A kvóta eléréséhez most konkrét lépéseket is bejelentettek. A tervek szerint csökkentenék a hajók sebességét, így azok kevesebb üzemanyagot használnának föl.
ugyanis Egy 12 százalékos sebességcsökkentés 27 százalékkal csökkenti a napi üzemanyag-fogyasztást.
107 nagy hajózási cég írta alá azt a nyílt levelet, amelyben a hajók lelassítását szorgalmazzák. Az aláírók között volt néhány a világ legnagyobb tengeri kereskedelmi cégei közül is, mint például a egyik legnagyobb nyersolaj szállító is, az Euronav, valamint a francia Luis Dreyfus Armateurs. Az IMO hamarosan konferenciát tart Londonban, ahol pontosítják a terv részleteit, ami legkorábban 2020-ban léphet érvénybe.