A magasabb profit érdekében költségcsökkentésbe kezd a Daimler, írja a Bloomberg.
Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója bejelentette, hogy a profitabilitás javítása érdekében csökkentik a cég kiadásait. A vezető nem beszélt arról, hogy a változások hogyan érintik a magyarországi beruházásokat, de valószínűleg a kecskeméti gyárbővítés felfüggesztése mögött is ezek a törekvések állhatnak.
"Nem vagyunk elégedettek a profit jelenlegi mértékével." - mondta Zetsche a cég részvényeseinek Berlinben. "Felülvizsgálunk mindent, a dologi és személyi kiadásokat, a beruházásokat és a termékpalettát is."
A stuttgarti székhelyű cég vezetője közölte: 2021-re a Daimler újra 8 és 10 százalék közötti profitot szeretne elérni a személyautó és haszongépjármű üzletágban.
A Daimler Dieter Zetsche vezetésével vágott bele a cég nagyszabású átalakításába még a 2000-es években. Több ezer munkavállalót küldtek el akkoriban, felfrissítették a Mercedesek dizájnját és megerősítették a kompakt szegmenst. A reformok hatására 2016-ra visszavették az első helyet a luxusautó-piacon a BMW-től. Most mindkét gyártó arra koncentrál, hogy minél hatékonyabban tudjon átállni az elektromos technológiára és erősítse a digitális szolgáltatásait.
Hamarosan egyébként új vezére lesz a Daimlernek, Zetsche helyét a 49 éves Ola Kallenius veszi át, ő lesz a cég első nem német származású vezetője.
A cég azt tervezi, hogy 2030-ra az eladott autóik fele már elektromos meghajtású, vagy plug-in hibrid lesz, 2039-re pedig teljesen száműznék a fosszilis üzemanyagokkal működő járműveket a portfóliójukból.
A Daimler 10 milliárd eurót költ az elektromos meghajtású modelljei kifejlesztésére, a hamarosan megjelenő EQC típussal például szeretnének versenybe szállni a Teslával.
(Borítókép: A kecskeméti Mercedes-gyár új CLA osztályú modellje a szerelősor végén a típus hivatalos bemutatóján 2013. január 25-én. Fotó: Ujvári Sándor / MTI)