Magyarország legnagyobb webáruháza az Emag lett, második helyre az Extreme Digital került, míg a harmadik helyen a Media Markt végzett a 2018-as online forgalmi adatok alapján, közölte az MTI-vel kedden a GKI Digital.
Az Emag négy év után vette át az első helyet az addigi listavezető Extreme Digitaltól. Kérdés ugyanakkor, hogy a két legnagyobb online áruház tavasszal bejelentett fúziója hogyan alakítja át a piaci erőviszonyokat. Ennek megválaszolására 2020-ig még várni kell. Mint írtuk, az Extreme Digital (Edigital) és az Emag nemrég bejelentett fúziója az egyik legfontosabb magyar üzleti hír az elmúlt időszakban, ami legalább két dolog miatt is érdekes:
A GKI Digital adatai szerint a lista 10 legnagyobb kereskedője mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat ért el az online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.
A GKI Digital által nyilvántartott több mint ötezer webáruház közül az első tíz piaci súlya 35 százalék volt 2018-ban, ami 2 százalékpontos csökkenés az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak növekedési üteme alacsonyabb a piaci átlagnál, az első tíz összesített forgalma csupán 11 százalékkal nőtt egy év alatt, miközben a teljes online kiskereskedelem 17 százalékot bővült Magyarországon.