A Magyar RTL Televízió Zrt.-nek 2017-ben még 34,2 milliárdos bevétele volt, tavaly 32,8 milliárddal zárták az évet. A nyereségük két éve még több mint 1,2 milliárd volt, tavaly azonban veszteséges volt a működésük, 3,8 milliárdos mínuszban zárták az évet.
Az RTL Magyarország (RTL Hungary) az RTL Group teljes magyarországi jelenlétének gyűjtőneve, amibe az M-RTL Zrt. mellett több másik cég is beletartozik (köztük nem Magyarországon bejegyzett vállalkozások is). Ezek összességben 8 millió eurós nyereséggel zárták az 2017-es üzleti évet. Ez az információ hozzáférhető az RTL Group által nyilvánosságra hozott jelentésben, tehát az a kijelentés, hogy „az RTL” veszteséges, nem helytálló, mert nem létezik RTL nevű cég.
A társaság 2017-ben még másfél milliárdos osztalékot fizetett, legutóbb azonban nem volt osztalékfizetés.
Az RTL bevételei elsősorban reklámokból származnak, a társaság 2015-től már nemcsak az RTL Klub reklámidejét értékesíti, hanem a Muzsika TV, az RTL II, az RTL+, a Cool, a Film+, az RTL Gold (korábban Film+2) és a Sorozat+ csatornáét is.
2017-ben még 2,4 milliárd forintnyi egyéb bevétel (beleértve egy egyszeri, 2,1 milliárd forintos reklámadó-visszatérítést) javította az M-RTL eredményét, 2018-ban azonban már csak 370 millió forint egyéb bevételt realizált a vállalat, írja a Portfolio.
A csökkenő reklámbevételek mellett nőtt a vállalat működési költsége. Drágult például a vásárolt tartalmak beszerzése, és bár az RTL növelte a saját gyártású tartalmak mennyiségét, ezek előállítási költsége is emelkedett.
Jelentősen növelte a kiadásokat az is, hogy míg 2017-ben csak fél évig volt hatályos a reklámadó, addig 2018-ban már az egész évre meg kellett fizetni, ez 920 millió forintnyi kiadás volt tavaly. Ha minden igaz, ez a továbbiakban már nem jelent majd gondot a csatornának, mert a kormány legújabb tervei szerint megszűnik a médiacégek létét fenyegető reklámadó.
A Magyar RTL dolgozói létszáma 302-ről 298-ra csökkent egy év alatt, a személyi jellegű költségek 8 százalékkal 4,1 milliárd forintra emelkedtek.