Tavaly elérte a magyar barkácspiac forgalma a 160 milliárd forintot, ami 20 milliárdos növekedést jelent – összegezte a Világgazdaság.
A szektor több mint 90 százaléka három nagy szereplő, az OBI, a Praktiker és a Bauhaus kezében van. A cikk szerint a lakásépítések felfutása kevésbé hat az ágazatra, sokkal inkább a felújítások húzzák fel, a legkeresettebb termékcsoportok a lakberendezési termékek, a kerti bútorok, a padlólapok és a szaniteráruk.
Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója szerint a cég piaci részesedése 35-36 százalék. A plázastop miatt nem tudnak idehaza további áruházakat nyitni, de arra az esetre, ha enyhülne a szabályozás, rajtra kész állapotban vannak, további két-három egységgel bővítenének, és határon túli expanzióban is gondolkodnak. A húsz áruházzal rendelkező Praktiker tavaly 20 százalékos bővüléssel 57,1 milliárd forint árbevételt ért el. Az OBI 74,4 milliárdos árbevételről 87,1 milliárdosra jött fel egy év alatt, a Bauhaus pedig 7,6 milliárdról 13,6 milliárdra.