Az orosz hátterű, londoni Revolut szuperkártyái immár forinttal is feltölthetők, ami növelheti az izgalmas neobank hazai népszerűségét. Ugyanakkor érdemes óvatosnak lenni a cég biztosítási termékével, az ugyanis nem működik tökéletesen, ráadásul az ügyfélszolgálat is meglepően arrogáns.
A londoni Revolut az egyik legnépszerűbb fintech-cég. Két rendkívül okos orosz tőkepiaci szakember, Nyikolaj Sztoronszkij (egy ismert gazpromos vezető fia) és Vlad Jacenko a CSFB moszkvai részlegénél dolgoztak együtt. Sztoronszkij kereskedő volt korábban a Lehman Brothersnél, míg Jacenkot a Deutsche Bank fejlesztőként alkalmazta.
Közös vállalkozási ötletükkel Londonba mentek, összekalapoztak 3,5 millió dollárt és négy éve elindították a ma már 1,7 milliárd dollárt érő Revolut neobankot.
A szolgáltatás az ügyfeleknek nagyon vonzó, azt nehezebb megérteni, hogy a szolgáltatónak mi ebben az üzlet, talán az a modell, hogy a cég egyelőre ügyfélbázist épít, mert amúgy tényleg nagyon olcsón ad mindent.
A szolgáltatás röviden: pillanatok alatt igényelhető a cégtől egy globálisan használható kártya, amivel gyakorlatilag költség nélkül lehet világszerte váltani, készpénzt felvenni, vásárolni, és még nagyon kedvező biztosításokat is lehet kötni.
Eddig a magyar felhasználók oldaláról egyedül az volt a korlát, hogy a kártyát csak euróban lehetett feltölteni (ez külföldi vásárlásnak bizonyult), aminek azért volt pluszköltsége. Jó hír a hazai ügyfeleknek, hogy immár forinttal, átváltási költség nélkül is feltölthető a kártya.
Ugyanakkor azért érdemes a cég egyes, ma még gyerekcipőben járó szolgáltatásait olykor ellenőrizni is. Olvasóink beszámolója alapján például egyelőre visszatérően hibát vét a cég rendkívül egyszerű, automatikus utasbiztosítási terméke.
A modell amúgy itt is egyszerű, annak, aki megrendeli a szolgáltatást, a Revolut az okostelefonos helymeghatározás alapján minden külföldi útnál bekapcsol egy napi 1-1,3 euróba (4-500 forintba) kerülő utasbiztosítást.
A baj csak az, hogy a rendszer eddig szelektíven „professzionális”, az ország elhagyását észleli, de a visszatérést nem feltétlenül. Vagyis, aki nem figyel, annak a visszaérkezés után is ketyeghet a napi biztosítási díj.
Hibázni lehet, de ami nagyon furcsa az elvileg automatikus szolgáltatás nemcsak nem működik megbízhatóan, de az ügyfélszolgálat a sűrű elnézés-kérések helyett az elküldött ügyfélpanaszok esetén sem korrigál, inkább „bizonyítást kér”.
Olvasóink tapasztalata szerint, amikor valaki repülővel érkezik haza, a repülőjegy bemutatásával könnyen igazolhatja, hogy melyik naptól tartózkodott újra Budapesten, de egy autós utazás után ez komplikáltabb.
A Revolut például a szállodai foglalást kéri el, miközben természetesen egy zágrábi szállodai check-outból valójában nem következik, hogy aznap az ügyfél már Magyarországra ért haza. Mindenesetre olvasónk tapasztalata szerint ezt a dokumentumot már elfogadta a bizonyítékként a panaszkezelés.