A német hatóságok vádat emeltek Rupert Stadler, az Audi egyik korábbi vezetője ellen a dízelbotránnyal kapcsolatban - írja a BBC. A német ügyészség szerint Stadler, a VW-csoport más vezetőivel együtt tudott arról, hogy a cége autóiba csaló szoftverrel ellátott motorokat raknak, amelyek csak a tesztek alatt felelnek meg a körnezetvédelmi előírásoknak, normál üzemmódban a megengedettnél sokkal szennyezőbbek, mégsem tett semmit, hogy a gyártást vagy az autók értékesítését leállítsa. A vád szerint 250 ezer Audiba rakták a csak a tesztelés alatt igazán környezetbarát "clean diesel" motorokat.
Stadlert több mint egy éve tartóztatták le, akkor még ő volt az Audi vezérigazgatója, de a cég, a nyomozásra hivtakozva szerződést bontott vele. A volt vezető tagadja a bűnösségét.
Nem Stadler az egyetlen vezető, aki ellen vádat emeltek az ügyben, áprilisban az egész Volkswagen-csoportot vezető Martin Winterkornt is csalással, hűtlen kezeléssel és egyéb bűncselekményekkel vádolták meg. A cégcsopot több másik vezetője ellen még zajlik a nyomozás.
A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a csoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.