Index Vakbarát Hírportál

Szigorítaná a kormány, hogy kinek lehet zöld rendszáma

2019. augusztus 1., csütörtök 13:58

A kormány a zöld rendszámokról szóló jogszabály módosításán dolgozik, a nemrég bemutatott a Jedlik Ányos Terv 2.0-ban ugyanis szerepel egy javaslat arra, hogy a a magas károsanyag-kibocsátású, nagy tömegű plug-in hibrid hajtású autók ne kaphassanak zöld rendszámot. A tervben a Portfolio.hu szúrta ki, hogy elvenné a kormány a zöld rendszámot azoktól a nagy tömegű hibridektől, amelyek legalább 25 kilométert elektromos módban is meg tudnak tenni.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter már korábban is beszélt arról, hogy szigorításon gondolkodik a kormány. Az InfoRádiónak korábban azt nyilatkozta, hogy jó ötlet volt bevezetni a megkülönböztető rendszámot, mert részben ennek hatására „a régió vezetőjévé vált Magyarország az elektromos meghajtású, illetve hibrid autók számát tekintve 7700-8000 autóval, az egy lakosra jutó számban egy kicsivel még Németországot is megelőzzük.

Ennek ellenére azt szeretnénk, hogy ne a nagy teljesítményű dízelmotorral is felszerelt járművek lennének olyanok, amelyek zöld rendszámmal működnek.”

A kérdésre, hogy megvonja-e a kormány a zöld rendszámot az ilyen autóktól, Palkovics azt mondta: „Most dolgozunk ennek a rendelkezésnek a módosításán, szeretnénk a zöld rendszámot károsanyag-kibocsátáshoz kötni.” A miniszter szerint az nem jó mérőszám, hogy az autó hány kilométert kell megtennie elektromos módban, máshogy kellene mérni a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését.

A Jedlik Ányos Tervből viszont nem derül ki, hogy pontosan milyen tömeg és teljesítmény felett venné el a kormány a zöld rendszámot, így kérdés, hogy milyen autók tulajdonosai járhatnak majd rosszabbul, ha jön a változtatás. 

Rovatok