Magyarországon 2018 júliusa és 2019 júniusa között 3 millió hektoliter, vagyis több mint 50 milliárd forintnak megfelelő kóla fogyott, ami a szénsavas üdítők belföldi forgalmának több mint 60 százalékát jelenti – közölte a Nielsen hétfőn az MTI-vel. Ez fejenként 30 liter kólának felel meg a fogyasztási adatok alapján.
A cég összesítése alapján a magyarországi kólafogyasztás az előző évhez képest mennyiségben 7, értékében 10 százalékkal nőtt, a legtöbb pedig az 1–1,9 liter közötti kiszerelésből fogy. A legnagyobb kólafogyasztást hozó hónapok a július, az augusztus és a december.
Egyre nagyobb az igény egyébként a cukormentes kóla iránt – ez a fajta a teljes éves mennyiség majdnem harmadát, tehát közel 100 millió litert tesz ki, a bővülése viszont háromszoros a cukrot tartalmazó kólához képest.