Ismét a British Airways London (Heathrow repülőtér) és New York (JFK reptér) közti járata hozta be a legtöbb pénzt egy év alatt, hivatkozik a CNBC az OAG számításaira. Ez az összeg kevesebb ugyan, mint tavaly, de még így is 1,15 milliárd dollár (nagyjából 340 milliárd forint). Ez az árbevétel, tehát nem a nyereség, de ilyen iszonyatos pénzt egy járaton úgy lehet csak behúzni, ha a legdrágább jegyosztályokat extra drágán is mindig megveszik.
A járaton a jegyek 30 százaléka „business” vagy „first class” osztályokba esik. Ha mondjuk csütörtökön reggel nyolc körül elugrana Londonból New Yorkba, akkor a cikk írásakor ezt 9442 fontos (nagyjából 3,4 millió forintos áron) teheti meg ezen a járaton, first class osztályon. De igyekeznie kell, mert már csak egy szabad jegy van, a business class pedig már el is fogyott.
A második egy rövidebb járat, a Quantas Airways, az ausztrál nemzeti légitársaság Melbourne és Sydney közti ausztrál belföldi járata. Ez több mint 860 millió dollár (több mint 250 milliárd forint) árbevétel hozott a cégnek a márciusban lezáruló 12 hónapban. A harmadik szintén egy londoni járat, az Emirates London–Dubaj-járata. Ez jelentős esést könyvelhetett el, de még így is majdnem 800 millió dollárt hozott.
Egyébként New York és London közt repülnek a gépek a világon az egyik legtöbbször a hosszútávú repülőjáratok közül. Ahogy az se lehet túl meglepő, hogy sok pénzt hozó járatok nagy része megy Londonba, a Heathrow Európa legforgalmasabb reptere.
Légitársaság | Járat | Árbevétel (millió USD) |
Árbevétel/repült óra (ezer USD)
|
British Airways | JFK-LHR | 1159 | 27 |
Qantas Airways | MEL-SYD | 861 | 24 |
Emirates | LHR-DXB | 796 | 25 |
Singapore Airlines | LHR-SIN | 736 | 19 |
United Airlines | SFO-EWR | 689 | 13 |
American Airlines | LAX-JFK | 662 | 13 |
Qatar Airlines | LHR-DOH | 639 | 20 |
Cathay Pacific Airways | HKG-LHR | 605 | 14 |
Singapore Airlines | SYD-SIN | 550 | 21 |
Air Canada | YVR-YYZ | 541 | 12 |