Az idei év első felében már többet költöttünk diszkontboltokban, mint hipermarketekben, írja a GfK adataira hivatkozva a G7.hu. A diszkontboltoknál olyanokra érdemes gondolni, mint az Aldi, a Lidl vagy a Penny Market. Ezek kisebbek a hipermarketeknél, és jellemzően nincsenek annyira a város szélén.
A tavalyi év első felében még a hipermarketekben hagytuk a legtöbb pénzt a napi fogyasztási cikkekért, azóta viszont előztek a diszkontláncok. De emellett a magyar láncok és kisboltok, illetve a szupermarketek piaci részesedése is esett.
Ezek értékbeli piaci részesedések, és a GfK elemzője is arra hívta fel a figyelmet, hogy a diszkontok előretörése annak is köszönhető, hogy ezek cégek arra mennek rá, hogy
olcsóság helyett inkább a hatékonyságról legyenek ismertek.
Ez alatt azt kell érteni, hogy jobban néznek ki az üzletek belülről, erősíthetik a frissáru-szekciójukat, mondjuk a húsokat, zöldségeket, vagy épp nagyobb választékot kínálnak a mindenféle „mentes” termékekből. A régióban egyébként máshol is hasonlóan kezdenek feljönni a diszkontok.