A MÁV-Start által használt villanymozdonyok átlagos életkora 39,9 év, a dízeleké 40,2, ezért új mozdonyok beszerzésén gondolkozik a vezetés, írja a Világgazdaság. Vidéken egyébként ennél az átlagnál rosszabb lehet a helyzet, mert a fővárosi elővárosi forgalomban használt mozdonyok és motorvonatok átlagos életkora 16,9 év. Ezért most vennének újakat,
egészen pontosan 115 új mozdonyt.
És nem is ósdi mozdonyokat vennének, hanem korszerűeket, amik képesek lennének 200 km/órával száguldani ott, ahol erre alkalmas a pálya vagy lesz bennük ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer. Utóbbiról itt olvashat bővebben.
A MÁV legutóbb még 2008-ban adott le nagyobb mozdonyrendelést, akkor 25 TRAXX járművet vettek a Bombardiertől egyenként csaknem 3,1 millió euróért. Volt egyébként opciónk még 25-re, de azt nem hívtuk le. Jelenleg 462 villamos, 371 dízel és 7 bérelt mozdonya van a MÁV-nak, és a vasúttársaság még elmondták a lapnak, hogy ezzel meg tudják oldani a közszolgáltatási kötelezettségeiket.
Idén augusztus végéig egyébként 739 esetben mondott le vonattovábbítást a vállalat a mozdonyok műszaki meghibásodása miatt. De azt is hozzáteszik, hogy idén augusztusig a megrendelt vonatjaik 99,6 százaléka végül elért a célállomásra. Azt is elmondták vállat részéről, hogy szerintük a MÁV nagy hangsúlyt fektet a teljes gördülőállomány fiatalítására.
Az új mozdonyok finanszírozásáról már elvileg tárgyalnak a kormánnyal, biztosan fontos lesz figyelni az egész folyamatot.