Egy év alatt negyven százalékkal nőtt a kínai vállalatok márkaértéke az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek közepette is – írja az MTI a Brand Finance jelentése alapján.
A piackutató vállalat "Nation Brands 2019" kimutatása szerint az Egyesült Államok vállalatai rendelkeznek a legnagyobb márkaértékkel, 27,7 ezer milliárd dollárral, ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest. Az összesített márkaérték rangsorban Kína követi második helyen az USA-t,
a kínai cégek márkaértéke azonban 40,4 százalékkal növekedett egy év alatt annak ellenére is, hogy az eltelt idő alatt vállalatai az amerikai-kínai kereskedelmi háború miatt korlátozó intézkedéseknek voltak kitéve.
A kutatóintézet a kínai cégek márkaértékét 19,5 ezer milliárd dollárra becsüli a 2018-as 13,8 ezer milliárd után, ami akkor szintén a második helyet biztosította Kínának a rangsorban. A kínai és amerikai cégek közötti márkaérték-különbözet 12 ezer milliárd dollárról 8 ezer milliárd dollárra csökkent egy év alatt.
A magyar cégek márkaértéke az előző évivel megegyező 52. helyen áll a 2019-es százas listán.
Lengyelország megőrizte a 22. helyét, Románia a 47. helyre csúszott le a 43.-ról, Csehország a 35.-re a 33.-ról. Részletes márkaérték adatok itt nem állnak rendelkezésre.
Általában is megfigyelhető, hogy a fejlett, iparosodott országokban a márkaérték stagnálása vagy csökkenése vált jellemzővé, míg a fejlődő térségekben lendületes növekedés vette kezdetét. Olyannyira, hogy a kínai 40,4 százalék is csak a tizedik legnagyobb volt a rangsorban. Kazahsztán például 41,9 százalékkal, Törökország 46,5 százalékkal, Egyiptom 50,1 százalékkal növekedett. A legnagyobb bővülést Ghána érte el, 67,1 százalékosat, igaz nem túl magas szintről. A fejlődő országok átlagos növekedése harmincszorosa volt a fejlett országok átlagos növekedésének.