2019. december 5., csütörtök 09:11
A karácsonyi szezon legfajsúlyosabb édességéről, a csokimikulásról következik statisztika, a Nielsen jóvoltából, tavaly november-decemberről.
Eszerint:
- Az üregeset szerettük, közel 90 százalékuk ilyen, nem töltött.
- Márkás legyen, közel 95 százalékuk gyártói márkás.
- Csak az édes a menő, az étcsokoládé-mikulások, alig öt százalékos piaci részesedéssel bírnak értékben, és a súlyuk csökkent.
- Közepes méretű a divatos, pontosabban a 56-110 grammos kiszerelésből ment el a legtöbb. De kilőttek a behemótabb méretűek is, az akár húsz dekás (111-200 grammos) csokimikulásokból másfélszer több fogyott, mint tavalyelőtt.
- Összesen egyébként 450 tonna csokimikulást vettünk a szezonban a hazai boltokban. Itt is főleg a hipermarketekben.
- Ami értékben 2,2 milliárd forintot jelentett.