Elkészültek az engedélyezési tervek a 100a vonalon Kőbánya-Kispest és Monor között egy, a Liszt Ferenc repülőteret érintő kétvágányú vasút kiépítésére, nyilatkozta Mosócz László Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a Magyar Nemzetnek.
Ha van hazai közlekedésfejlesztés, amely a legkényesebb ízlésű brüsszeli bürokraták óhajainak is megfelel, akkor az első számú hazai légikikötő európai színvonalú kötöttpályás kapcsolat
– summázta a beruházást egy kis brüsszelezéssel az államtitkár.
Az M0-ssal kapcsolatban elmondta, hogy az északi szektor tervei már rendelkezésre is állnak, a még hiányzó szakasz esetében pedig a soron következő kormányzati felülvizsgálat részeként kérnek felhatalmazást arra, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készíthessenek.
Mosóczi László közlése szerint érdemben haladnak a megyei jogú városok bekötésével is: jövőre elkészül az M85-ös Csorna és Sopron között, és befejeződik az M3-astól Egerig vezető sztráda fejlesztése.
Mosóczi elmondta, hogy a zajlanak a beruházások a Rákos-Hatvan és a Kelenföld-Pusztaszabolcs vonatszakaszon, de befejezik a Püspökladány-Debrecen és a Szombathely-Kőszeg vonalak fejlesztését is. Jövőre forgalomba állnak az első emeletes motorvonatok a legforgalmasabb - váci és ceglédi – vonalakon. A tervek szerint jövőre 300 milliárd forintot fordít majd a kormány uniós társfinanszírozással a vasúti projektekre.