Július elején jelentette be Szijjártó Péter, hogy Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében, de azóta nagy a csend a beruházás körül. Nem jöttek a hírek a megállapodás aláírásáról, sem az állami projektcégről.
Hogy mi a csúszás oka, azt egyelőre nem tudni.
Most az LMP parlamenti képviselője, Keresztes László Lóránt próbált új információkat szerezni, de írásbeli kérdésére a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért felelős államtitkára, Menczer Tamás mindössze annyit válaszolt, hogy a szerződés kidolgozása még folyamatban van:
A szerződésbe belefoglaltuk a magyar állam érdekeit és a magyar költségvetési forrásokat védő garanciákat, melyek érvényesítése folyamatban van. A tranzakció zárása tekintetében a magyar állam hozza meg a döntést arról, hogy mikor tekinti elfogadhatónak az említett feltételek teljesülését.
Olasz sajtóhírek szerint a késés oka az lehet, hogy a magyar kormány a környezetvédelmi előírások lazításához kötötte az adásvételt, de ezt az információt egyelőre nem erősítették meg.
A magyar kormány júliusban közölte, kikötőt tervez építeni az olaszországi Triesztben, hogy létrehozza Magyarország tengeri kijáratát, és segítse az ázsiai exportot. A terv bár jól hangzik, gazdasági szempontból nem világos, mi értelme van: az adriai kereskedelem a kormánytól függetlenül is virágzik, a magyar cégek pedig rettentő olcsón tudnak exportálni Ázsiába a jelenlegi piaci keretek között. A beruházás létjogosultságát az is megkérdőjelezi, hogy a kormány által megvett terület nem tűnik alkalmasnak egy modern kikötő létesítésére.