A 2017-ben meghiúsult Siemens–Bombardier-fúzió és az Európai Unió által 2019-ben megvétózott Alstom–Siemens-egyesülés után a harmadik verziót kijátszva is megpróbálkoznak a nyugat nagy vasúti cégei a kínai állami óriással, a CRRC-vel (China Railway Rolling Stock Corporation) szemben versenyképes nagy vasúti társulás létrehozásával.
A Reuters hírügynökség bennfentes forrásból úgy tudja, hogy az Alstom és a Bombardier közel áll a megállapodáshoz, amely hétmilliárd dollárra értékeli a Bombardier vonat- és mozdonygyártó ágazatát, írja az MTI.
Az Alstom francia gépipari konszern hétfőn bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a Bombardier kanadai multinacionális járműgyártó vállalat vasúti üzletágának felvásárlásáról. Az akár 7 milliárd dollár értékű ügylet egyértelműen a CRRC terjeszkedése ellen szól, igaz, a világpiacon még az esetleges fúzióval együtt is jelentősen elmaradnak majd a kínai óriáscégtől, amelynek 71 százalék a világpiaci részesedése (a német SCI Verkehr tanácsadó cég adatai szerint).
Az Alstom és a Bombardier közötti ügyletet valószínűleg alaposan megvizsgálják a versenyfelügyeleti hatóságok. Egyes elemzők szerint azonban Brüsszel részéről feltehetően kisebb lesz az ellenállás, mint az Alstom és a Siemens vasúti üzletágának egyesülésével szemben, mivel a francia és a kanadai vállalat együttesen kisebb részesedéssel bír a nagysebességű vonatok európai piacán.
Az Alstom és több ágazati rivális igyekszik lépést tartani a vasúti járműgyártás piacának világszerte legnagyobb szereplőjével, a kínai CRRC-vel (China Railway Rolling Stock Corporation), amely egy német vállalat mozdonygyártó ágazatának, a vasúti infrastruktúra területén tevékenykedő Vossloh mozdonygyártó részlegének felvásárlásával belép az Európai Unió piacára.