A Gazdasági Versenyhivatal a napokban közzétett tájékoztatója alapján mostantól fokozottabban figyel arra, ha a reklámokban a gyerekeket vásárlásra buzdítják. Ebben az esetben ugyanis a felelős reklámozó, illetve reklám-és médiaügynökség milliós bírságra számíthat - hívja fel erre a figyelmet a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda keddi közleményében.
A GVH pénteken tette közzé a gyermekeknek szóló reklámokról szóló tájékoztatóját, amelyben ismét felhívták a figyelmet, hogy tilos reklámban gyermekkorúak közvetlen felszólítása a reklámozott áru megvételére vagy arra, hogy győzzék meg szüleiket vagy más felnőttet, hogy vásárolja meg számukra a reklámozott árut. A jogsértés nem csak akkor valósul meg, ha a reklám kifejezetten azt tartalmazza, hogy „vásárold meg a hirdetett terméket”.
Minden olyan reklám, amely arra motiválja a gyermekkorúakat, hogy a reklámozott árut megszerezzék (pl.: „Gyűjtsd össze”, „Szerezd meg mind” vagy „Keresd most”), ugyanígy tilos.
Varga Noémi, a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda ügyvédje elmondta, hogy a reklámozókra kiszabott bírságösszegek az elmúlt évek során folyamatosan emelkedtek. Míg
régebben a bírságtételek megálltak pár millió forint környékén, addig a GVH legutóbbi határozatában 21 millió forintos bírságot szabott ki a Béres Gyógyszergyár Zrt.-re.
A pénteki GVH-tájékoztatás értelmében pedig a jövőben a szigor fokozódása folytatódat. Ráadásul a reklámozó vállalkozás mellett felelősnek minősülhetnek azok is, akik a jogsértő kereskedelmi kommunikáció tervezésével vagy közzétételében szerepet vállalnak, így a reklám- vagy médiaügynökségek is.