Több olvasói levelet kaptunk arról, hogy az OTP webbankja reggel óta nem elérhető, még belépni sem lehet. A cikk élesítésének pillanatában mi sem tudtunk belépni.
Az ügyintézők telefonon nem tudták megmondani, mikor lesz újból használható a rendszer.
Kerestük emailben a bankot, hogy megkérdezzük, mi állhat a probléma hátterében, összefügg-e a hiba az azonnali átutalás rendszerére való áttéréssel, illetve hogy mikorra tudják megoldani.
Válaszolt megkeresésünkre a bank, és egészen mást ír, mint a hozzánk eljutott tapasztalatok:
Ma dél körül lassulás volt tapasztalható az OTP Bank internetbankjában, tehát nem volt szó leállásról. Mindeközben a smartbank (mobilbank) végig megfelelően működött, így az azonnali átutalások is átmentek. Azóta rövid idő után helyreállt az internetbank is. A probléma tehát nem reggel óta állt fent. A rendszer nem omlott össze, hiszen lassulás volt a rendszerben.
Amióta az OTP reakcióját beletettük a cikkbe, még több olvasónk jelezte, hogy nem működik a netbank, de egy olvasónktól kaptunk olyan jelzést is, ami szerint működik a rendszer, tudott utalni.
Nem csak az OTP rendszerével vannak fennakadások, a CIB internet bankja és mobilbankja is csetlik-botlik, ezt olvasóink mellett CIB-es kollégáink is megerősítették. Megkerestük a bankot, üzenetünkre a következő választ küldték:
Elektronikus csatornáink a megszokottnál lassabbak, melyért elnézést kérünk ügyfeleinktől. A probléma megoldása folyamatban van.