A rendkívüli helyzetekre fenntartottt, force majeure szabályokat vezetett be a koronavírus miatt az online szállásközvetítő.
Érdemes ellenőríznie a jövőre vonatkozó szállásfoglalásait annak, aki a Booking.com online szállásközvevítőn foglalt, és elbizonytalanodott az utazásának realitásán..
A cég ugyanis, ellentétben a fapados repülőtársaságok bonyolult és nem feltétlenül ügyfélbarát gyakorlataival, rendkívüli mértékben kiszélesítette azt, hogy mely desztinációkat lehet teljesen ingyenesen lemondani, vagy átfoglalni.
Ezekben az esetekben akkor sem tart vissza semmit a már kifizetett foglalási díjból az oldal, ha kifejezetten azt válaszotottuk, hogy nem kedvezőbb árú, de nem visszavonható szállásfoglalást kérünk.
Belföldi szállásfoglalásnál, illetve, ha az ügyfél kifejezetten meg tudja oldani, hogy a korlátozások ellenére eljut a külföldi országba, természetesen egyedi megoldásokkal lehet utazni, de a force majeure érvényes, ha egy államban
Ezek a feltételek külön-külön is okot szolgáltatnak ahhoz, hogy az ügyfél ingyenesen visszaléphessen. A Booking.com azt várja el minden partnerétől, hogy minden foglalási díjat fizessenek vissza az ügyfeleknek.
Rövid távon most nagyon nehéz lesz a turisztikai, így a szállásfoglalási iparágnak is, ugyanakkor az ügyfélbarát szolgáltatás biztosan segít abban, hogy a visszatérés időszakában az emberek újra merjenek utazásokat szervezni.