A tőzsdén jegyzett logisztikai cég erősen érintett a koronavírus hatásaiban. A gyárak leálltak, a kamionosoknak várakozniuk kell a határokon, sok a karanténintézkedés.
A budaörsi reptér közelében található gigantikus pótkocsisort egy olvasónk fotózta le, de többen is jelezték, hogy soha nem láttak még ekkora felvonulást.
Megkérdeztük a társaságtól, hogy mi az oka a sok parkoló vontatmánynak, és van-e ennek köze a koronavírushoz.
A társaság ezt válaszolta:
A Waberer's továbbra is maximálisan kiszolgálja európai ügyfeleit, de mivel tevékenysége nagymértékben függ az európai termeléstől, a flotta méretét is folyamatosan a piaci igényekhez igazítja. Ez az oka, hogy jelenleg a budaörsi reptéren is parkolnak szerelvényeink.
Bár a koronavírus nyomán az áruforgalom egyelőre szabad, de
a szektor átalakult, ellehetetlenült.
A Waberer's International sincsen túl jó passzban, legalábbis a három éve még 5100 forinton bevezetett részvények a legutolsó kereskedési napon már csak 600 forinton zártak.
Az eleve nehéz helyzetben levő, vezetőcseréken, átstrukturáláson átesett cégnek a járvány is betett, mint itt olvasható, március 17-i közleményében írta a társaság:
„Mivel a COVID-19 elterjedése elleni rendkívüli intézkedések és az azt követő ellátási láncban bekövetkezett zavarok nyomán az egész európai kontinensen a gazdasági aktivitás súlyosan visszaesik, a Waberer's becslései szerint a megrendelései jelentős mértékben csökkennek, melynek jelentős hatása lehet a Csoport második negyedéves pénzügyi helyzetére.
Egyelőre túl korai lenne előrejelezni, hogy mennyire lesz tartós ez a keresletcsökkenés, és hogy milyen súlyos következményekkel jár a Waberer's cash flow-jára és éves eredményére. A Waberer's végső körös tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy biztosítsa a jelenlegi hitelezői és többségi részvényese által nyújtott finanszírozást.
A Társaság azonnali intézkedéseket hajt végre a kereslet hirtelen visszaesésének káros hatásainak kiküszöbölésére. Ezekben a rendkívüli időkben a Waberer's mindent megtesz annak érdekében, hogy továbbra is az európai ellátási lánc szerves részeként működjön, és speciális fuvarozási szolgáltatásait biztosítsa számos kritikus ágazat számára Magyarországon és Európában.”
A cég ezért elhalasztotta eddig a 2019-es eredmények bemutatását.